Backgammon Start

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Backgammon starten: Vor dem ersten Zug des Spieles wird um den Start gewürfelt. Jeder Spieler würfelt hierbei mit einem Würfel un derjenige, der die höhere. Backgammon ist eines der ältesten Brettspiele der Welt. Es handelt sich um eine Mischung aus Strategie- und Glücksspiel. Dabei gewinnt jener Spieler, der als. Backgammon ist eine Mischung aus Glück und Können. Es wird von zwei Spielern mit je 15 Steinen auf einem Brett mit 24 Feldern. Die Steine werden je nach. Startaufstellung der Blots. Welche Fachbegriffe sollte man bei Backgammon kennen? Die beiden Felder sind durch die sogenannte Bar getrennt. Die einzelnen „. Backgammon Startwürfe. Für den ersten Wurf im Backgammon existieren 15 verschiedene Würfel Kombinationen (21, 31, 32, 41, 42, 43, 51, 52, 53, 54, 61, 62​.

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Startaufstellung der Blots. Welche Fachbegriffe sollte man bei Backgammon kennen? Die beiden Felder sind durch die sogenannte Bar getrennt. Die einzelnen „. Auch der Gegner hat sein Startfeld noch nicht geräumt. Fevga: Wieder gibt es einige interessante und reizvolle Unterschiede zum regulären Backgammon. But as backgammon began to resurge in popularity in the late s, the rules were in (b) At the start of any later game either player may ask to mix the dice. This doubles the count. Wurden mehrere Steine geschlagen, so müssen erst alle wieder ins Spiel gebracht werden, bevor der Spieler wieder ziehen kann. Wenn eine Verdopplung abgelehnt wird oder das Spiel durch Abtragen aller Steine endet, zählt es mit dem bis dahin erreichten Wert des Dopplerwürfels, wobei die abgelehnte Verdopplung nicht zählt. Das Https://appscribe.co/online-casino-testsieger/frosch-als-profilbild.php erfolgt ansonsten wie üblich. In der Regel sollte man als Spieler nur dann den Dopplungswürfel nutzen, wenn article source sich zu dem Zeitpunkt des Angebots über die eigenen Chancen bewusst ist — bspw. Würfelt man einen Paschalso zwei see more Zahlen z. Jetzt online Backgammon gegen echte Gegner spielen. Das Spiel Backgammon ist verwandt mit Tavli oder Tavla und hat hierfür die gleiche Grundaufstellung bzw. Mit einer 32 können verschiedene Ziele verfolgt werden, daher die verschieden Züge. Die Augenzahlen werden nicht zusammengezählt, sondern einzeln gesetzt. Gespielt wird z.

Die Entscheidung hängt bei einem Match auch vom Punktestand ab. Der Spieler im Rückstand wird aggressiver verdoppeln und annehmen, während der Führende eher vorsichtig spielen wird.

Als Faustregel gilt: Wenn man noch mehr als ca. Wenn der Spieler, der sich im Vorteil befindet, eine gute Chance hat, ein Gammon oder gar Backgammon zu gewinnen, kann es vorteilhaft sein, nicht zu verdoppeln, um einen höheren Gewinn zu erzielen.

Würde man in einer solchen Situation nämlich verdoppeln, so könnte der Gegner dies ablehnen, und man erhielte nur den einfachen Einsatz als Gewinn.

Bezüglich des Verdoppelns siehe auch Kontra. Backgammon-Turniere werden zumeist nach dem K. In den einzelnen Runden tragen jeweils zwei Spieler ein Match auf eine gewisse Punktezahl z.

Sieger des Matches ist der Spieler, der als erster die gegebene Punktezahl erreicht oder übertrifft. Die Punktedifferenz ist dabei unerheblich; es macht keinen Unterschied, ob ein Match mit z.

Der Sieger des Matchs erreicht die nächste Runde, der Verlierer scheidet aus oder spielt in einer Trostrunde Consolation weiter.

Die Frage, wie ein bestimmter Zug gesetzt werden soll, bzw. Bei Backgammon-Turnieren wird auch gewettet , die dabei vorherrschende Wettart ist die Calcutta-Auktion.

Präzisionswürfel verwendet. Die Crawford-Regel findet im Turnierspiel Anwendung. Steht ein Spieler einen Punkt vor dem Gewinn des Matchs wenn er etwa soeben 10 Punkte in einem Punkte-Match erreicht hat , so darf im darauffolgenden Spiel nicht gedoppelt werden.

In den nachfolgenden Spielen kann der Dopplerwürfel aber wieder verwendet werden. Die Crawford-Regel ist im Turnierspiel allgemein üblich.

Würde man aber das Verdoppeln, nachdem ein Spieler einen Punkt vor dem Sieg steht, gänzlich verbieten, wäre das wieder ungerecht dem Zurückliegenden gegenüber, weil der Führende sich seinen Vorsprung mit der Möglichkeit des Verdoppelns erkämpft hat, und so wäre es ungerecht, dem Zurückliegenden beim Versuch den Rückstand aufzuholen dieses Mittel zu versagen.

Diese Regel stammt von John R. Crawford , der bei einigen Weltmeisterschaften immer das Pech hatte, nur Vizeweltmeister zu werden.

Die Jacoby-Regel ist nach Oswald Jacoby benannt. Sie besagt, dass der Gewinn eines Gammons oder Backgammons nur dann zählt, wenn vorher bereits gedoppelt wurde.

Ziel ist es, das Spiel zu beschleunigen. Diese Regel bedarf jedoch der vorherigen Vereinbarung, beim Turnierspiel ist die Jacoby-Regel ausdrücklich ausgeschlossen.

Nach dieser Regel, die im Turnierspiel ebenfalls nicht üblich ist, kann ein Spieler, dem die Verdopplung angeboten wurde, den Würfel beim Annehmen gleich noch eine Stufe höher drehen, so dass der Spielwert insgesamt vervierfacht ist.

Als Ergänzung wird manchmal sogar noch die Racoon-Regel angewandt: wenn ein Spieler beavert, kann der andere, der das Doppel angeboten hat, den Wert nochmals verdoppeln, auf insgesamt das achtfache des vorherigen Wertes.

Würfeln die Spieler am Spielanfang die gleiche Zahl, wenn sie das Recht des ersten Zuges auswürfeln, dann wird der Spielwert verdoppelt.

Diese Regel besagt, dass jeder Spieler seinen Eröffnungswurf ablehnen darf. Dafür wird der Dopplerwürfel eine Stufe höher gedreht.

Diese Regel gilt ebenso wie das Automatische Doppel als unseriös, da beide nur dem Hochtreiben des Einsatzes dienen.

Chouette ist eine Spielvariante für drei oder mehr Teilnehmer. Gewinnt er, so darf er weiter in der Box spielen, der erste Berater wird Kapitän, die übrigen Mitglieder des Teams rücken um einen Rang auf und der Kapitän rückt ans Ende des Teams.

Gewinnt jedoch der Kapitän, so muss sich der geschlagene Mann in der Box am Ende des Teams einreihen, der siegreiche Kapitän wird neuer Mann in der Box, der erste Berater wird Kapitän, die übrigen Mitglieder des Teams rücken um einen Rang auf.

Lehnt der Kapitän ein Doppel der Box ab, so wird er unmittelbar an das Ende des Teams gereiht, und der ranghöchste Spieler, der das Doppel akzeptiert, setzt das Spiel als neuer Kapitän fort.

Gewinnt er, so wird er neuer Mann in der Box, verliert er, so bleibt die Reihenfolge unverändert — der Spieler, der das Spiel als Kapitän begonnen hat, befindet sich schon an der letzten Stelle.

Bietet der Mann in der Box eine Verdopplung an, so entscheiden die Spieler jeder für sich, ob sie das Doppel akzeptieren wollen oder nicht; Annahme oder Ablehnung eines Doppels der Box haben keine Auswirkungen auf die Rangfolge der Spieler — mit Ausnahme des Kapitäns s.

Soweit die Grundregeln der Chouette. Daneben gibt es eine Fülle von höchst verschiedenartigen Regelungen einzelner Clubs, z.

Chouette bezeichnet ganz allgemein eine Methode, wie ein Zwei-Personen-Spiel zu dritt, zu viert etc. Die Spielzüge werden so notiert , dass für jeden Spieler die Zählung rückwärts erfolgt.

Wenn bei einem Pasch zwei oder mehr Steine zusammen bewegt werden, schreibt man in Klammern deren Anzahl dahinter.

Neben dem international verbreiteten und standardisierten Backgammon gibt es auch andere Spiele auf dem gleichen Brett. Diese kann man auch als Backgammon-Variationen bezeichnen.

Man spielt es in drei Varianten. Ziel ist es, die Steine in das Heimatfeld des Gegners zu bringen und dort herauszuwürfeln. Ein Schlagen ist nicht möglich.

Einzelne gegnerische Steine können jedoch blockiert werden, indem einer oder mehrere der eigenen Steine auf dem Feld des gegnerischen Steins bleiben.

Ein solcher Stein kann nicht gezogen werden, bis der letzte blockierende Stein weitergezogen wird. In den Neunzigern wurde Nardi auch sehr stark in Russland verbreitet.

Dabei werden alle Steine des Spielers diagonal versetzt auf seinem letzten Punkt 24 als Startposition versammelt und jeweils gegen den Uhrzeigersinn gespielt.

Der erste Stein zieht die Augen beider Würfel. Hat ein Stein des Gegners ein 6er-Feld noch nicht durchzogen, so ist ihm ein Feld frei zu belassen.

Die Steine können nicht schlagen. Befindet sich auch nur ein Stein auf dem Feld, ist es gesperrt. Das Herauswürfeln erfolgt ansonsten wie üblich.

Auf Feld 23 sitzen zu Beginn zwei Steine, dafür auf den Feldern 13 und 6 nur je vier. Alle anderen Regeln sind wie beim normalen Backgammon.

Or come to our Facebook page and tell us all about it. Backgammon is one of the oldest known boardgames. The object of the game is to move your pieces along the board's triangles and off the board before your opponent does.

There are a few different ways that this game is played. In this version your pieces move counterclockwise from the upper right, while your opponent's move clockwise from the bottom right.

You can change the direction of play in Options if you prefer going from bottom right to top right. Additionally, the game is sometimes played in rounds with a scoring system deciding the eventual winner.

In this version, each round is its own game, with no point scoring involved. Your opponent bears off when their pieces are all in the upper right section of the board.

The player who manages to bear off all their pieces first is the winner. Gammoning: When a player wins before their opponent has borne any pieces off.

Backgammoning: When a player wins before their opponent has borne any pieces off, and still has at least one piece left either in their first quadrant or on the bar.

Backgammon is the 28th game we make here at CardGames. It's been requested a lot over the years, but the main reason it was never created was the custom graphics needed for it.

Well, finally we did it! Backgammon is the first game developed by CardGames. Winning a single game can take a long time, so we decided to just make the simplest version, without the doubling dice and tracking wins over many games.

However, if we get a lot of requests for that we might add it later. The game board and pieces are custom graphics made here at CardGames.

As always, bugs, requests, comments can be sent to admin cardgames. This website uses cookies to store your preferences, and for advertising purposes.

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Interstitial ads. Use dark theme. Holiday themes. Hide Multiplayer button. Customize opponents Backgammon Multiplayer Lobby Click a table to join a multiplayer game.

Leave table Private table created The code for the table is: Give that code to whoever you want to play with, they can use it to join.

Red's checkers move in the opposite direction. Movement of the Checkers. To start the game, each player throws a single die.

This determines both the player to go first and the numbers to be played. If equal numbers come up, then both players roll again until they roll different numbers.

The player throwing the higher number now moves his checkers according to the numbers showing on both dice.

After the first roll, the players throw two dice and alternate turns. The roll of the dice indicates how many points, or pips , the player is to move his checkers.

The checkers are always moved forward, to a lower-numbered point. The following rules apply: A checker may be moved only to an open point , one that is not occupied by two or more opposing checkers.

The numbers on the two dice constitute separate moves. For example, if a player rolls 5 and 3, he may move one checker five spaces to an open point and another checker three spaces to an open point, or he may move the one checker a total of eight spaces to an open point, but only if the intermediate point either three or five spaces from the starting point is also open.

Figure 3. Two ways that White can play a roll of. Hitting and Entering. A point occupied by a single checker of either color is called a blot.

If an opposing checker lands on a blot, the blot is hit and placed on the bar. Any time a player has one or more checkers on the bar, his first obligation is to enter those checker s into the opposing home board.

A checker is entered by moving it to an open point corresponding to one of the numbers on the rolled dice.

For example, if a player rolls 4 and 6, he may enter a checker onto either the opponent's four point or six point, so long as the prospective point is not occupied by two or more of the opponent's checkers.

Figure 4. If White rolls with a checker on the bar, he must enter the checker onto Red's four point since Red's six point is not open.

If neither of the points is open, the player loses his turn. If a player is able to enter some but not all of his checkers, he must enter as many as he can and then forfeit the remainder of his turn.

After the last of a player's checkers has been entered, any unused numbers on the dice must be played, by moving either the checker that was entered or a different checker.

Bearing Off. Once a player has moved all of his fifteen checkers into his home board, he may commence bearing off.

A player bears off a checker by rolling a number that corresponds to the point on which the checker resides, and then removing that checker from the board.

Thus, rolling a 6 permits the player to remove a checker from the six point.

Backgammon Start - Inhaltsverzeichnis

Als Ergänzung wird manchmal sogar noch die Racoon-Regel angewandt: wenn ein Spieler beavert, kann der andere, der das Doppel angeboten hat, den Wert nochmals verdoppeln, auf insgesamt das achtfache des vorherigen Wertes. Man spielt es in drei Varianten. Die beiden Felder sind durch die sogenannte Bar getrennt.

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Häufige Fragen zu Backgammon Wer beginnt bei Backgammon? Tipp: Wenn Du gute Chancen hast mit Gammon zu Portugal Frankreich Prognose, ist es fast click richtig nicht zu verdoppeln, sondern auf das Gammon zu spielen. Dabei werden alle Steine des Spielers diagonal versetzt auf seinem letzten Read more 24 als Startposition versammelt und jeweils gegen den Uhrzeigersinn gespielt. Wurden die Blots bzw. Daneben gibt es eine Fülle von höchst verschiedenartigen Regelungen einzelner Clubs, z. In actual play it is customary to have the home boards nearer the click the following article. Sollte allerdings nur das Ziehen der einer Zahl möglich sein, muss die höhere der beiden Zahlen gezogen werden. Law 13 applies here as in all other situations.

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Backgammon 16 games Rated 4 out of 5 stars. Hardwood Backgammon Rated 4. Approximate size Age rating For all ages. This app can Access your Internet connection coreNotSupported.

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User Rating: 2 out of 5. Showing out of reviews. The tree of positions expands rapidly because of the number of possible dice rolls and the moves available on each turn.

Recent computer analysis has offered more insight on opening plays, but the midgame is reached quickly. After the opening, backgammon players frequently rely on some established general strategies, combining and switching among them to adapt to the changing conditions of a game.

A blot has the highest probability of being hit when it is 6 points away from an opponent's checker see picture.

Strategies can derive from that. The most direct one is simply to avoid being hit, trapped, or held in a stand-off. A "running game" describes a strategy of moving as quickly as possible around the board, and is most successful when a player is already ahead in the race.

As the game progresses, this player may gain an advantage by hitting an opponent's blot from the anchor, or by rolling large doubles that allow the checkers to escape into a running game.

The "priming game" involves building a wall of checkers, called a prime, covering a number of consecutive points. This obstructs opposing checkers that are behind the prime.

A checker trapped behind a six-point prime cannot escape until the prime is broken. Because the opponent has difficulty re-entering from the bar or escaping, a player can quickly gain a running advantage and win the game, often with a gammon.

A "backgame" is a strategy that involves holding two or more anchors in an opponent's home board while being substantially behind in the race.

The backgame is generally used only to salvage a game wherein a player is already significantly behind. Using a backgame as an initial strategy is usually unsuccessful.

For example, players may position all of their blots in such a way that the opponent must roll a 2 in order to hit any of them, reducing the probability of being hit more than once.

Many positions require a measurement of a player's standing in the race, for example, in making a doubling cube decision, or in determining whether to run home and begin bearing off.

The minimum total of pips needed to move a player's checkers around and off the board is called the "pip count". The difference between the two players' pip counts is frequently used as a measure of the leader's racing advantage.

Players often use mental calculation techniques to determine pip counts in live play. Backgammon is played in two principal variations, "Money" and "Match" play.

Money play means that every point counts evenly and every game stands alone, whether money is actually being wagered or not.

The format has a significant effect on strategy. In a match, the objective is not to win the maximum possible number of points, but rather to simply reach the score needed to win the match.

For example, a player leading a 9-point match by a score of 7—5 would be very reluctant to turn the doubling cube, as their opponent could take and make a costless redouble to 4, placing the entire outcome of the match on the current game.

Conversely, the trailing player would double very aggressively, particularly if they have chances to win a gammon in the current game.

In money play, the theoretically correct checker play and cube action would never vary based on the score. In , Emmet Keeler and Joel Spencer considered the question of when to double or accept a double using an idealized version of backgammon.

In their idealized version, the probability of winning varies randomly over time by Brownian motion , and there are no gammons or backgammons.

To reduce the possibility of cheating, most good quality backgammon sets use precision dice and a dice cup. Online cheating has therefore become extremely difficult.

In State of Oregon v Barr , a court case pivotal to the continued widespread organised playing of backgammon in the US, the State argued backgammon is a game of chance and that it was therefore subject to Oregon's stringent gambling laws.

Paul Magriel was a key witness for the defence, contradicting Dr. Roger Nelson, the expert prosecution witness, by saying, "Game theory, however, really applies to games with imperfect knowledge, where something is concealed, such as poker.

Backgammon is not such a game. Everything is in front of you. The person who uses that information in the most effective manner will win.

Walker concluded that backgammon is a game of skill, not a game of chance, and found the defendant, backgammon tournament director Ted Barr, not guilty of promoting gambling.

Early Muslim scholars forbade backgammon. Enthusiasts have formed clubs for social play of backgammon. A backgammon chouette permits three or more players to participate in a single game, often for money.

One player competes against a team of all the other participants, and positions rotate after each game. Chouette play often permits the use of multiple doubling cubes.

Backgammon clubs may also organize tournaments. Large club tournaments sometimes draw competitors from other regions, with final matches viewed by hundreds of spectators.

Winners at major tournaments may receive prizes of tens of thousands of dollars. Starting in January , tournament directors began awarding GammonPoints, [42] a free points registry for tournament directors and players, with GammonPoint awards based on the number of players and strength of field.

The first world championship competition in backgammon was held in Las Vegas , Nevada in Tim Holland was declared the winner that year and at the tournament the following year.

For unknown reasons, there was no championship in , but in , Tim Holland again won the title. In , Lewis Deyong, who had promoted the Bahamas World Championship for the prior three years, suggested that the two events be combined.

By the 21st century, the largest international tournaments had established the basis of a tour for top professional players.

Major tournaments are held yearly worldwide. PartyGaming sponsored the first World Series of Backgammon in from Cannes and later the 'Backgammon Million' tournament held in the Bahamas in January with a prize pool of one million dollars, the largest for any tournament to date.

The event was recorded for television in Europe airing on Eurosport. In , the WBA collaborated with the online backgammon provider Play65 for the season of the European Backgammon Tour and with "Betfair" in When backgammon is played for money , the most common arrangement is to assign a monetary value to each point, and to play to a certain score, or until either player chooses to stop.

The stakes are raised by gammons, backgammons, and use of the doubling cube. Backgammon is sometimes available in casinos.

Before the commercialization of artificial neural network programs, proposition bets on specific positions were very common among backgammon players and gamblers.

Backgammon software has been developed not only to play and analyze games, but also to facilitate play between humans over the internet.

Dice rolls are provided by random or pseudorandom number generators. Real-time online play began with the First Internet Backgammon Server in July , [49] [50] but there are now a range of options; [51] many of which are commercial.

Backgammon has been studied considerably by computer scientists. Neural networks and other approaches have offered significant advances to software for gameplay and analysis.

The first strong computer opponent was BKG 9. Early versions of BKG played badly even against poor players, but Berliner noticed that its critical mistakes were always at transitional phases in the game.

He applied principles of fuzzy logic to improve its play between phases, and by July , BKG 9. It won the match, 7—1, becoming the first computer program to defeat a world champion in any board game.

Berliner stated that the victory was largely a matter of luck, as the computer received more favorable dice rolls. In the late s, backgammon programmers found more success with an approach based on artificial neural networks.

Its neural network was trained using temporal difference learning applied to data generated from self-play. Tesauro proposed using rollout analysis to compare the performance of computer algorithms against human players.

The rollout score of the human or the computer is the difference of the average game results by following the selected move versus following the best move, then averaged for the entire set of taken moves.

The strength of these programs lies in their neural networks' weights tables, which are the result of months of training.

Without them, these programs play no better than a human novice. For the bearoff phase, backgammon software usually relies on a database containing precomputed equities for all possible bearoff positions.

Computer-versus-computer competitions are also held at Computer Olympiad events. The artifacts included two dice and 60 checkers, and the set is believed to be to years older than the Royal Game of Ur.

On the board found in Shahr-e Sukhteh the fields are fashioned by the coils of a snake. Touraj Daryaee —on the subject of the first written mention of early precursors of backgammon—writes:.

The use of dice for the game is another indication of its Indic origin, since dice and gambling were a favorite pastime in ancient India.

According to the historical legend, the Indian king Dewisarm sends his minister Taxritos to Persia with the game of chess , and a letter challenging Sasanian King Khosrow I to solve the riddle or rationale for the game.

Khosrow asks for three days to decipher the game, but initially no-one in the court is able to make any progress. On the third day, Khosrow's minister, Wuzurgmihr, successfully rises and explains the logic of the game.

As a reciprocal challenge, Wuzurgmihr constructs the game of backgammon and delivers it to the Indian king who is unable to decipher the game.

In the 11th century Shahnameh , the Persian poet Ferdowsi credits Burzoe with the invention of the tables game nard in the 6th century.

He describes an encounter between Burzoe and a Raja visiting from India. The Raja introduces the game of chess , and Burzoe demonstrates nard , played with dice made from ivory and teak.

Murray details many versions of backgammon; modern Nard is noted there as being the same as backgammon and maybe dating back to — AD in the Babylonian Talmud, [3] although others believe the Talmud references the Greek race game Kubeia.

The history of backgammon can be traced back nearly 5, years to its origins in Mesopotamia modern-day Iraq.

Modern Iraqis continue to enjoy playing the game. It used tetrahedral dice. In the modern Middle East, backgammon is a common feature of coffeehouses.

Race board games involving dice have a long history in Iraq, including the Royal Game of Ur in Babylon. In the modern Arab Levant and Iraq it is called tawle , which means table, and it is also called shesh besh shesh means 6 in Hebrew , Aramaic and Phoenician , but derives from Phoenician.

However, shesh also means 6 in Persian as well as Kurdish and 5 is likely to be closely related to "Penj" meaning 5. Shesh Besh is commonly referred to the situation when a player scores a 5 and 6 at the same time on dice.

There are two games of nardi commonly played:. Short nardi: Set-up and rules the same as backgammon. The two players move their checkers in opposing directions, from the point towards the 1-point, or home board.

In long nardi one checker by itself can block a point. There is no hitting in long nardi. The objective of the game is bearing all checkers off the board.

There is no doubling cube. As today, each player had 15 checkers and used cubical dice with sides numbered one to six. The only differences with modern backgammon were the use of an extra die three rather than two and the starting of all pieces off the board with them entering in the same way that pieces on the bar enter in modern backgammon.

Zeno, who was white, had a stack of seven checkers, three stacks of two checkers and two blots , checkers that stand alone on a point and are therefore in danger of being put outside the board by an incoming opponent checker.

Zeno threw the three dice with which the game was played and obtained 2, 5 and 6. As in backgammon, Zeno could not move to a space occupied by two opponent black pieces.

Figure 1. A board with the checkers in their initial position. An alternate arrangement is the reverse of the one shown here, with the home board on the left and the outer board on the right.

Object of the Game. The object of the game is move all your checkers into your own home board and then bear them off.

The first player to bear off all of their checkers wins the game. Figure 2. Direction of movement of White's checkers.

Red's checkers move in the opposite direction. Movement of the Checkers. To start the game, each player throws a single die.

This determines both the player to go first and the numbers to be played. If equal numbers come up, then both players roll again until they roll different numbers.

The player throwing the higher number now moves his checkers according to the numbers showing on both dice.

After the first roll, the players throw two dice and alternate turns. The roll of the dice indicates how many points, or pips , the player is to move his checkers.

The checkers are always moved forward, to a lower-numbered point. The following rules apply: A checker may be moved only to an open point , one that is not occupied by two or more opposing checkers.

The numbers on the two dice constitute separate moves. For example, if a player rolls 5 and 3, he may move one checker five spaces to an open point and another checker three spaces to an open point, or he may move the one checker a total of eight spaces to an open point, but only if the intermediate point either three or five spaces from the starting point is also open.

Figure 3. Two ways that White can play a roll of. Hitting and Entering. A point occupied by a single checker of either color is called a blot.

If an opposing checker lands on a blot, the blot is hit and placed on the bar. Any time a player has one or more checkers on the bar, his first obligation is to enter those checker s into the opposing home board.

A checker is entered by moving it to an open point corresponding to one of the numbers on the rolled dice. For example, if a player rolls 4 and 6, he may enter a checker onto either the opponent's four point or six point, so long as the prospective point is not occupied by two or more of the opponent's checkers.

Figure 4.

Die Startposition eines jeden Spieles ist unten abgebildet. Weiss spielt in diesem Fall von oben rechts nach unten links (in sein Heimfeld), Schwarz von unten. Auch der Gegner hat sein Startfeld noch nicht geräumt. Fevga: Wieder gibt es einige interessante und reizvolle Unterschiede zum regulären Backgammon. Ungerader Zug = Start- und Zielfeld sind von ungleicher Farbe. Blockieren und Schlagen Mit Ihren Steinen können Sie — wie gesagt — auf jede freie oder von. But as backgammon began to resurge in popularity in the late s, the rules were in (b) At the start of any later game either player may ask to mix the dice.

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Backgammon Start In diesem Falle ist es nicht möglich 6 Augen mit dem einen, und 2 Augen mit dem https://appscribe.co/casino-movie-online/beste-spielothek-in-schachtenbach-finden.php Stein zu ziehen. Das Herauswürfeln erfolgt ansonsten wie üblich. Online oder mit Freunden! Es besteht ferner Roller Spin Möglichkeit mit zwei verschiedenen Steinen 2x 5 Punkte vorzurücken. Wenig später gab es ein erstes kommerzielles Programm namens JellyFish, das diese Techniken nutzte. Ziel Saga Slots es, Blockaden und Anker zu bilden. References Oswald Jacoby and John R.
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